Vanhustyön koulutus 13.-14.12.2018 Sokos Hotel Vantaa

Ammattiosastosi tukee jäsenistön omaehtoista kouluttautumista.

Tässä vielä loppuvuodelle mahdollisuus täydennyskoulutukseen. Ao maksaa osallistumismaksusi, matka- ja majoituskulut jäävät itse maksettaviksi. Tiedustele työajankäyttömahdollisuutta esimieheltäsi. Ilmoittaudu koulutukseen ja ole yhteydessä ao:n hallitukseen ilmoittautumislinkin kautta.

Koulutus on tarkoitettu vanhuspalveluissa hoito- ja hoivatyötä tekeville lähi- ja perushoitajille. Koulutuksessa paneudutaan hyvän hoidon toteutumiseen ja oman työn kehittämiseen. Koulutuksen tavoitteena on vahvistaa hoitajien ammatillista osaamista vanhuslähtöisesti.

VANHUSTYÖN KOULUTUSPÄIVÄT 13.–14.12.2018 Sokos Hotelli Vantaa TORSTAI 13.12.2018 9:00–10:00 Ilmoittautuminen ja kahvit 10:00–10:15 Koulutuspäivien avaus Soili Nevala, THM, asiantuntija, SuPer 10:15–11:00 Vanhuksen itsemääräämisoikeuden toteutuminen arjessa. Kristina Lamberg, TtM, asiantuntija, SuPer 11:00– 12:00 Apuvälineitä oman työn kehittämiseen. Muistiliiton hyvän hoidon kriteerit. Soili Nevala, THM, asiantuntija, SuPer 12:00–13:00 LOUNAS 13:00–14:30 Kosketuksen voima vanhustyössä. Taina Kinnunen, Kulttuuriantropologian yliopistonlehtori, dosentti, Itä-Suomen yliopisto 14:30–14.45 Keskustelua 14:45–15:00 Kahvi 15:00– 16:00 Hengelliset kysymykset vanhusten saattohoidossa. Leena Saarinen, esh, Lahti 16:00–16:30 Päivän yhteenveto, Soili Nevala PERJANTAI 14.12.2018 8:30–9:30 Kivulias vanhus, kivun tunnistaminen ja hoitaminen. Terhi Toivo, proviisori, LHKA-pätevyys 9:30– 11:00 Hoitava hoito. Mervi Lehtinen, TtL, asiantuntija, SuPer 11:00–11:45 Omaisen puheenvuoro. Anne Gullsten, omainen 11:45–12:15 LOUNAS 12:15–13:00 Muistisairaan vanhuksen aktiivinen arki. Elina Kiuru, lh, asiantuntija, SuPer 13:00–13:45 Hoitotyötä palvelevan teknologian hyödyntäminen Elina Ottela, HM, esh, asiantuntija, SuPer 13:45– 14:15 Kahvit 14:15– 15:00 ”Mulla on paha päivä, anna mun olla”. Ongelmanratkaisumalleja arkeen yhteistoiminnallisesti. Elina Kiuru, lh, asiantuntija, SuPer 15:00– 15:30 Ratkaisumallien yhteinen tarkastelu. Elina Kiuru, lh, asiantuntija, SuPer 15:30–15:45 Päivän päätös ja todistusten jako. Elina Kiuru, lh, asiantuntija, SuPer

Ilmoittaudu 4.11.2018 mennessä osoitteessa https://my.surveypal.com/Vanhustyo-2018

Koulutuksen hinta on SuPerin jäsenille 180 € ja ei-jäsenille 210 €. Hinta sisältää opetuksen ja ohjelmassa mainitut tarjoilut. Koulutus laskutetaan jälkikäteen. Majoitus ei kuulu koulutuksen hintaan. Sokos Hotel Vantaasta on varattu kiintiö, josta osallistujat varaavat ja maksavat majoituksensa itse. Hotellivaraukset 4.11.2018 mennessä, puh. 020 1234 600/yksittäiset huonevaraukset, varaustunnuksella SuPer ry. • Yhden hengen huone 112 €/huone/yö • Kahden hengen huone 132 €/huone/yö Lisätiedot ohjelmasta: Soili Nevala, soili.nevala@superliitto.fi käytännön asioista: Raili Nurmi raili.nurmi@superliitto.f